REGULAMIN KORZYSTANIA Z APLIKACJI "FOODAPKA"

Własność

Właścicielem niniejszej aplikacji „FoodApka” dostępnej w sklepach AppStore, GooglePlay, AppGallery jest spółka MJ TECH SYSTEMS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Rydułtowach (adres siedziby i adres do doręczeń: ul. Marcina Strzody 91, 44-280 Rydułtowy), wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000998701; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy w Gliwicach, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; kapitał zakładowy w wysokości: 5.000 zł; NIP: 6472600242; REGON: 523467581, adres poczty elektronicznej: biuro@foodapka.pl oraz numer telefonu kontaktowego: +48 601 505 509 (dalej jako: „Właściciel” lub „Administrator”).

Słownik

a) Aplikacja –  oprogramowanie dostępne za pośrednictwem Aplikacji FoodApka. Aplikacja jest możliwa do pobrania na telefon pracownika dostępna w zasobie IOS, GOOGLE PLAY, HUWAWEI. Aplikacja stanowi elektroniczny kanał dostępu upoważnionego Pracownika mogącego korzystać z funkcjonalności aplikacji FoodApka, tj. składać zamówienia na posiłki, system sprzedaży posiłków, polegający na oferowaniu menu (ofert daniowych) przez Restauratorów, udostępnieniu możliwości zamówienia posiłków zawartych w menu danego Restauratora przez Pracowników Przedsiębiorcy za pośrednictwem Aplikacji oraz na dostarczaniu zamówionych posiłków do miejsca wskazanego przez Przedsiębiorcę

b) Pracownik – osoba fizyczna posiadająca zdolność do czynności prawnych, która korzysta z udostępnionej jej przez Właściciela/Administratora  Aplikacji FoodApka. Konta pracowników na platformie FoodApka zakładane i administrowane są przez pracownika/ów Przedsiębiorcy ,

c) Konto – sprecyzowany indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Pracownika zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Właściciela/Administratora, w którym gromadzone są dane Pracownika,

d) Program FoodApka  – oprogramowanie składające się na system sprzedaży posiłków, polegający na udostępnianiu menu (ofert daniowych) przez Restauratorów i tym samym  stworzeniu możliwości zamawiania posiłków zawartych w menu danego Restauratora przez Pracowników Przedsiębiorcy za pośrednictwem Aplikacji oraz na dostarczaniu zamówionych posiłków do miejsca wskazanego przez Przedsiębiorcę,

e) Przedsiębiorca/Pracodawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, korzystająca z oprogramowania Programu FoodApka i tym samym udostępnia Pracownikom Aplikacji Foodapka,

f) Regulamin – niniejszy Regulamin, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2017 r. poz. 1219), który opisuje zasady korzystania z Aplikacji/Oprogramowania

g) Restaurator – przedsiębiorca, który korzystając z oprogramowania FoodApka zamieszcza oferowane menu (oferty daniowe), uwidocznione dla użytkowników kont Aplikacji FoodApka, co pozwala Pracownikom  Pracodawcy na składanie zamówień,

h) Obsługa –  serwis internetowy Właściciela/Administratora dostępny pod adresem www.foodapka.pl, w ramach którego Właściciel/Administrator świadczy usługi na rzecz Przedsiębiorcy torując dostęp do platformy wraz z aplikacją FoodApka,

i) Wirtualny Portfel – wyświetlana w Aplikacji kwota przyznanych pracownikowi przez pracodawcę w danym miesiącu środków w postaci benefitu służących wyłącznie do rozliczania  zamówień dań w menu aplikacji  w obrębie Programu FoodApka. Skarbonka może przedstawiać ujemny stan środków (po wyczerpaniu kwoty przyznanego benefitu) wyłącznie na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie. Pracownik w każdym miesiącu korzystając z aplikacji po całkowitym wykorzystaniu środków z benefitu może dokonywać kolejnych zamówień, a wartość zamówionych dań przekraczających wartość przyznanego benefitu będzie potrącona przez pracodawcę z  najbliższego wynagrodzenia pracownika. W ramach benefitu i po jego przekroczeniu pracownik może zamówić tylko jedno danie na dzień.

j) Umowa – umowa o świadczenie usług przez Właściciela/Administratora za pośrednictwem Aplikacji FoodApka, zawierana z Przedsiębiorcą (Pracodawcą) na mocy której pracownicy za pośrednictwem aplikacji FoodApka  dokonują samodzielnych zamówień udostępnionych w aplikacji dań  w wyniku czego zmniejszeniu ulega kwota benefitu udostępniona przez pracodawcę w wirtualnym portfelu aplikacji o wartość odpowiadającą złożonemu zamówieniu. Wirtualne środki – benefit może być wykorzystany wyłącznie w zakresie zamawiania posiłków dostępnych w menu aplikacji Foodapka , korzystanie i prowadzenie Konta pracowników jest bezpłatne.

k) Sumaryczne rozliczenie za  dokonywane przez pracowników zamówienia zrealizowane przez restauratorów następować będzie pomiędzy Właścicielem a Przedsiębiorcą/Pracodawcą na podstawie faktury VAT zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 

l) Przetwarzane dane – w ramach świadczonej usługi przetwarzaniu podlegają dane Pracownika tj. imię, nazwisko oraz adres mailowy. Dane będą przetwarzane przez Właściciela/Administratora/Restauracje tylko w zakresie niezbędnym do zrealizowania przedmiotowej usługi. 

Obowiązki w celu korzystania z Aplikacji

1. Warunkiem niezbędnym do korzystania z Aplikacji FoodApka  jest złożenie przez Pracownika oświadczenia o zapoznaniu się z treścią niniejszego Regulaminu w trakcie zakładania konta.

2. Do korzystania z Aplikacji niezbędne jest urządzenie mobilne z dostępem do Internetu.

3. Pracownik zobowiązuje się do przestrzegania obowiązującego prawa polskiego i międzynarodowego oraz oświadcza, że podaje zgodne ze stanem faktycznym dane do założenia konta w aplikacji FoodApka oraz zobowiązuje się do ochrony swoich danych identyfikacyjnych (adresu e-mail oraz hasła).

4. Pracownik zobowiązuje się w szczególności do:
a) korzystania z Aplikacji w zgodzie z jej przeznaczeniem,
b) korzystania z Aplikacji w sposób niezakłócający jej funkcjonowania,
c) korzystania z Aplikacji w sposób nieuciążliwy dla innych użytkowników oraz Właściciela/Administratora,        e) zabrania się Pracownikowi korzystanie z kont innych Pracowników lub udostępnianie swojego Konta innym Pracownikom, Pracownik ponosi odpowiedzialność za czynności wykonane w związku z korzystaniem z Aplikacji przy pomocy przyporządkowanego mu ważnego loginu i hasła.

 

5. Pracownik jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić Właściciela/Administratora o każdym przypadku naruszenia jego praw w związku z korzystaniem z Aplikacji FoodApka wysyłając wiadomość na adres mailowy biuro@foodapka.pl .

Eksploatacja aplikacji

1. Warunkiem rozpoczęcia korzystania z usług w ramach Programu FoodApka jest utworzenie przez pracodawcę pracownikowi konta na platformie FoodApka na które składa się imię nazwisko oraz adres mailowy pracownika na który Usługodawca wysyła hasło startowe  do logowania się do aplikacji FoodApka. W zależności od posiadanego  przez pracownika rodzaju urządzenia mobilnego każdy z pracowników dokonuje pobrania na urządzenie mobilne aplikacji z dostępnej w zasobach IOS, GOOGLE PLAY lub HUWAWEI o nazwie FOODAPKA i jego instalacji.

2. Aktywacja Konta wymaga zapoznania się przez Pracownika z treścią niniejszego Regulaminu oraz jego akceptacji.

3. Usługodawca może zablokować lub usunąć istniejące Konto, jeżeli poweźmie uzasadnioną, wiarygodną informację, że jest ono używane w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste lub uzasadnione interesy osób trzecich. O powyższym fakcie Usługodawca poinformuje Pracownika i Przedsiębiorcę niezwłocznie poprzez stosowną wiadomość e-mail.

4. Pracownik ponosi pełną odpowiedzialność za szkody wyrządzone na skutek udostępnienia osobom trzecim hasła dostępu do Konta. Wobec Przedsiębiorcy Pracownik zatrudniony w oparciu o umowę o pracę ponosi odpowiedzialność na zasadach określonych w Kodeksie pracy.

5. Pracownik może zaprzestać korzystania z aplikacji FoodApka  w każdym czasie. W przypadku zablokowania lub usunięcia konta Pracownik jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania Przedsiębiorcy/Pracodawcy,

6. Konta Pracowników zostają usunięte w momencie rozwiązania umowy z Przedsiębiorcą/Pracodawcą lub w momencie zakończenia świadczenia pracy Pracownika (w tej sytuacji konto zamyka Pracodawca).

7. Usługi świadczone za pośrednictwem Aplikacji FoodApka polegają w szczególności na:
a) dostępie do listy lokali Restauratorów,
b) możliwości zapoznania się z menu, tj. oferowanymi przez Restauratora daniami, ich opisem oraz podziałem na kategorie,
c) możliwości złożenia zamówienia za pośrednictwem urządzenia mobilnego,
d) możliwości zapoznania się z historią zamówień, ich statusem oraz bilansem Portfela.

 

8. Właściciel/Administrator nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług przez operatorów telekomunikacyjnych, właścicieli baz danych, z których usług korzysta Pracownik lub Przedsiębiorca. Właściciel oświadcza, że będzie ciągle dążył do udoskonalania Aplikacji, może być ona poddawana testom, w czasie, których mogą pojawić się problemy z jej właściwym funkcjonowaniem. 

Rozliczenia

1. Pracownik wyraża zgodę na potrącenie ze swojego wynagrodzenia kwoty wykorzystanej ponad przyznany przez Pracodawcę limit kwotowy benefitu w danym miesiącu. Benefit nie wykorzystany w danym miesiącu nie przepada gdyż nie podlega przeniesieniu na kolejny miesiąc.

2. Zmówienie  przez pracownika wybranego posiłku odbywa się poprzez automatycznie pobranie należności z Wirtualnego Portfela,
3. Ceny podane w Aplikacji są cenami w polskich złotych (PLN) i zawierają w sobie podatek od towarów i usług (VAT), naliczony zgodnie z obowiązującymi przepisami. Nie dotyczy współpracy z firmami poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej.

4. W Aplikacji udostępniane są potwierdzenia wszelkich transakcji dokonywanych przez Pracownika w obrębie Aplikacji, po zrealizowaniu dokonanego zamówienia. Wszelkie zmiany salda Wirtualnego Portfela widoczne są na Koncie Pracownika w Aplikacji w zakładce mój profil.

5. Blokowanie środków z Wirtualnego Portfela jest możliwe w przypadku zrezygnowania przez Pracownika z Programu FoodApka lub rozwiązania umowy o pracę między Pracownikiem a Przedsiębiorcą. W takiej sytuacji  Pracodawca zobowiązuje się do realizacji przedmiotowej blokady w dostępnym panelu FoodApka oraz dokonuje blokady użytkownika, nie wykorzystane środki nie podlegają wypłacie pracownikowi.

 

6. W przypadku odrzucenia zamówienia przez Restauratora, częściowego lub całkowitego anulowania zamówienia przez Restauratora, a także w przypadku uwzględnienia reklamacji przez Restauratora Pracownik  otrzyma zwrot poprzez podwyższenie salda w Wirtualnego Portfela o wartość niezrealizowanego zamówienia.

Reklamacje

1. Pracownik może złożyć reklamację ilościową i jakościową w ciągu 1h od umówionej dostawy,

2. Reklamacja powinna zawierać co najmniej:
– imię i nazwisko Pracownika,
– adres poczty elektronicznej e-mail,
– dokładny opis zgłaszanych zastrzeżeń,
– zdjęcie reklamowanego posiłku umożliwiające jego identyfikację (w razie potrzeby)


3. Restaurator w porozumieniu z Właścicielem zobowiązany jest zająć stanowisko co do złożonej przez Pracownika reklamacji w przeciągu 14 dni od zgłoszenia.

 

4. Reklamacje należy zgłaszać w Aplikacji.

5. Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na adres e-mail wskazany przez Pracownika w Aplikacji

 

6. Właściciel/Administrator informuje, że w związku z charakterem świadczonych usług, Pracownikom nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy.

Postanowienia końcowe

1. Właściciel/Administrator nie odpowiada za szkody powstałe w wyniku nieprawidłowego lub niezgodnego z przeznaczeniem korzystania przez Pracownika z Programu FoodApka.

2. Pracownik ponosi odpowiedzialność za czynności wykonane w związku z korzystaniem z Aplikacji przy pomocy przyporządkowanych mu danych autoryzujących dostęp do Konta.

3. Właściciel/Administrator nie ponosi odpowiedzialności za działania czynników lub osób trzecich, na które Usługodawca nie miał wpływu lub którym nie mógł im zapobiec (np. awarie sprzętu lub oprogramowania w sieciach operatorów telekomunikacyjnych, komórkowych itp.).

4. Właściciel/Administrator nie ponosi odpowiedzialności za ograniczenia lub problemy techniczne w systemach teleinformatycznych, w systemach baz danych , z których korzystają Pracownicy, a które uniemożliwiają lub ograniczają im korzystanie z Aplikacji i oferowanych za jej pośrednictwem usług.

5. Usługodawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za ewentualne szkody powstałe w wyniku działania siły wyższej.

6. Wszelkie treści i znaki graficzne udostępniane w ramach Aplikacji mobilnej, podlegają ochronie prawnej wynikającej z osobistych oraz majątkowych praw autorskich, które należą bezpośrednio do Właściciela/Administratora, Restauratora lub innych podmiotów publikujących w ramach Aplikacji za zgodą Właściciela/Administratora.

7. Zabrania się kopiowania oraz rozpowszechniania bez pisemnej zgody Usługodawcy treści znajdujących się w Aplikacji FoodApka (treści, zdjęć, grafik, itp.).

8. Właściciel/Administrator zobowiązuje się do sprawowania nadzoru nad prawidłowym funkcjonowaniem Aplikacji oraz do dokonywania niezbędnych aktualizacji.

9. Regulamin niniejszy jest dostępny stale na stronie Właściciela aplikacji FoodApka (www.foodapka.pl)

Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie od momentu ich publikacji na stronie internetowej www.foodapka.pl.

10. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa.

11. Uznanie poszczególnych postanowień niniejszego Regulaminu w sposób przewidziany prawem za nieważne bądź nieskuteczne, nie wpływa na ważność czy skuteczność pozostałych postanowień Regulaminu.

12. Wszelkie spory rozstrzygane będą przede wszystkim w sposób polubowny lub w obecności niezależnego i bezstronnego mediatora. Jednakże w przypadku braku możliwości polubownego rozwiązania sporu, właściwość Sądu określana będzie według przepisów powszechnie obowiązujących w Rzeczpospolitej Polskiej.

13. Regulamin obowiązuje od dnia 24.07.2024 roku.‍‍